vrijdag 3 januari 2014

Van uffo's tot affo's?

Zo, mijn  goede voornemen voor dit nieuwe jaar is....mijn blog bijhouden, en dus plemp ik hier nu netjes neer wat voor cursussen mij nu nog te wachten staan.

Nou dat is behoorlijk wat. Natuurlijk ga ik bij Aljona door, ik heb daar nog de tassenclub staan, ik wil nu meedoen met de patchworkclub, daar moet ik trouwens nog even een mailtje over sturen...(reminder voor mezelf)

Verder 4 lessen Machinaal Quilten, een ronde Bargello, de maandelijkse bom, en Schaduw Trapunto.
En ik wil volgend seizoen ook de Russische pannenkoeken maken, daar was ik te laat voor. Plus dat ze wel weer een aantal cursussen gaat aanbieden waar ik vast wel blij van zal worden:)

Verder nog 2 dingen in Amsterdam Noord bij de Bricoleur, nl de CostaRica Cartwheel, daar waren we al mee begonnen, en nieuw is Glas in Lood, dat is een eenmalige workshop.

Verder heb ik Middenmeer nog, dat is 1 keer in de maand met een paar oude bekenden, we hebben samen de beginnerscursus doorlopen, en nu zijn we variaties van de log cabin aan het leren.

En last, but not least, bij Den Haan en Wagenmakers de 5 lessen durende cursus Baltimore technieken. En dat komt even goed uit, want ik heb een prachtige Baltimore applicatie quilt besteld uit Amerika.

Nou, vervelen komt dus niet in mijn vocabulaire voor.

Ik ben een techniekjesmens...ik wil graag van alles leren, hoe moet dat, hoe zit dat in elkaar, en dan vraag ik me later wel af of ik het ook leuk vind hahahahaha. Nou tot nu toe is het me niet tegengevallen, alhoewel ik never nooit meer een stadje ga bouwen......
Wat was dat een strijd, al die onogelijke stukjes stof van diverse kleuren, ik zat met m'n handen in het haar. Manlief erbij, dochter erbij, en we zaten elkaar gewoon verdwaast aan te kijken van....Wat moeten we hier nu mee....
Gelukkig bracht Aljona uitkomst, een stukje hier, een stukje daar, niet nadenken, strijkbout erover en door...hahahahaha. Ja en toen viel het bekende kwartje:)

Ik moet hem alleen nog steeds doorquilten.....maar, ik heb een excuus daarvoor! En om eerlijk te zijn heb ik er nog een paar liggen die ik nog door moet quilten...Maar okay, m'n excuus...Ik heb net een nieuwe naaimachine, een Bernia 750 B Quilters Editie! En daar wil ik natuurlijk op quilten...dus!:)

Maar goed, eerst al m'n huiswerk afmaken, want met alle cursussen heb ik best wat te doen, en daarna van alle uffo's affo's maken.

Ook wacht m'n uberschatige applicatie quiltje van den Haan en Wagenmakers nog op me, en die roept me gewoon.

En dan natuurlijk de LUS (The Loyal Union Sampler). Ik zag hem bij den Haan en Wagenmakers hangen en ik vond hem zo mooi. Dus boek gekocht, en eerst een tijdje lekker thuis doorgebladerd.
Ik had het boek meegenomen naar Aljona, en aan haar gevraagd of ze er stof voor me kon bij zoeken, wat zoveel mogelijk op het origineel zou lijken. En ja hoor, ik heb hier een tas vol staan, en het leuke is, dat het een echte LUS tas is, die kreeg ik erbij van Aljona.


Ik kan niet wachten om eraan te beginnen, ik moet me echt beheersen. Maar eerst alles afmaken, dat is mijn mantra die ik dagelijks herhaal.

Zo, en nu tijd voor wat huiswerk...:)


6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk blog om te lezen en hoe herkenbaar. Jij zult je dus ook niet vervelen. Je bent net zo'n techniekjesmens als ik. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja alleen het afmaken schort het nog wel eens aan Rennie hahahahaha

      Verwijderen
  2. Leuk dat je een blog hebt, heb ik weer wat te lezen erbij. Wat een leuke dingen ga je doen zeg, ik was ook gecharmeerd van de pannenkoek uit rusland. Is Aljona goed te bereiken met ov.?
    Tot gauw♡

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Sunny, er rijd een trein naar Schagen, en ze zit midden in het centrum:)

      Verwijderen
  3. Mooi quilt is het, succes met al je plannen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen