maandag 14 september 2015

Boerenmeid en aanverwante zaken.

Ik ben een hollandse boerenmeid, 'k heb een koe en ik heb een geit (Corrie van Gorp)

Dat liedje loop ik de ganse dag te zingen, en als ik het niet zing, zit het wel in m'n hoofd....
Maar ik doe hem dus, die boerenmeid, de bom bij Aljona in Schagen.  Er zitten ook uberschattige jaren 30 stofjes bij.

  Ja ik zou het niet doen, maar....dochterlief en ik gingen naar Schagen, en ja dan loop je automatisch bij Aljona binnen. Je kan doen wat je wilt, maar je voeten weigeren gewoon om verder te lopen, ze drijven je gewoon de winkel in.

Maar afijn, Jacqueline liet dus de boerenmeid zien aan dochterlief, en die riep gelijk van: Mam, die moet je maken. En onder het genot van een kop koffie vertelde ze gelijk al waar de meid moest hangen....ehh hij moet nog gemaakt worden....:)
Maar goed, met natuurlijk wat lapjes voor de heb, de boerenmeid met stof zijn we weer huiswaarts gegaan.

En daar zag ik de Life is Beautiful nog naar me lonken van: ehh hallo, doe je er nog iets aan, word ik nog opgepakt en afgemaakt, hoe zit het eigenlijk...?

Tja maar m'n Ierse cirkeltjes roepen ook nog, en de gossip, en de message in a bottle, en m'n auntie greens garden, en dan zit er nog meer in de diverse boxen die gillen van frustratie....

En ik was zaterdag bij de Quiltster in Dreischor waar Willyne Hammerstein een workshop gaf, en daar wil ik ook aan beginnen, oh dat was zo gaaf!!! Ik weet dat je leuke dingen met stof kan doen, maar dit wist ik dus niet.:)

Tja, en wat pak je dan als eerste aan he? Het leven van een quilter is zwaar, heel zwaar.......

1 opmerking:

  1. Mooi patroon, van de boeren meid.
    Het blauwe werk lijkt me ook prachtig.
    Een schema maken, en dan werk voor werk oppakken
    Succes er mee, is hobby, en mag geen zwaar leven worden toch.)
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen